This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
„Маркетингът в социалните медии не работи“, често чувам. „Не работи за вас, защото не го правите правилно“, обикновено е моят отговор. Повечето компании не включват социалните медии успешно в своите маркетингови усилия. Всъщност те следват тенденцията на другите и бързо се обезсърчават от липсата на положителни резултати.
Ето някои често срещани грешки, които ще ви попречат да реализирате пълния си потенциал в социалните медии:
1. Считане на социалния маркетинг за неефективен
Ако смятате, че социалните медии не са подходящи за вашата демография или индустрия -грешите. Често срещано погрешно схващане е, че социалните медии са само за тийнейджъри, но това вече не е така. Например едно проучване показа, че най-бързо растящата демографска група в Twitter е 55-64-годишната възраст и че най-бързо растящата демографска група във Facebook е на възраст между 45 и 54 години. Ще откриете, че и други демографски данни са добре представени. Социалните медии са проникнали във всички слоеве на нашето общество. Ако успеете да съставите ефективна стратегия за социални медии преди състезанието, ще имате надмощие над конкуренцията ви.


2. Липса на маркетингов план за социални медии
Маркетингът в социалните медии може да бъде колосална загуба на време без подходящ план за действие. Много компании попадат в този капан. Те спорадично публикуват нещата в профилите си в социалните медии, споделят част от съдържанието си тук и там и се опитват да привлекат последователи или фенове. Това не е маркетинг в социалните медии; това няма план. Маркетингът в социалните медии трябва да се подхожда по същия начин, по който подхождате към планирането на всяка маркетингова кампания. Трябва да имате конкретни цели, бюджети и конкретен план за действие, който очертава какво се опитвате да постигнете, как ще постигнете целта си, как ще измервате резултатите и какви ресурси ще трябва да разпределите.


3. Измерване на грешните показатели за ефективност
Когато измервате ключови показатели за ефективност (KPIs) за вашия маркетинг в социалните медии, много търговци попадат в капана на суетните показатели. Те измерват броя на феновете във Facebook или последователите в Twitter и ако тези цифри нарастват, те са доволни. Маркетингът в социалните медии не се различава от всеки друг маркетингов канал. Трябва да измервате въздействието, което усилията ви в социалните медии имат върху вашия бизнес, а не общия брой фенове или последователи.
4. Третиране на всички социални платформи по един и същи начин
Обръщането към аудиторията по начин, който е в противоречие с традициите на социалната платформа, е неефективно и контрапродуктивно. Вероятно няма да говорите испански в Германия, но много фирми правят грешката да говорят грешен език в социалните медии. Всяка социална мрежа има свои обичаи, език, аудитория и тип съдържание. За да бъдат вашите усилия ефективни, трябва да вземете предвид разликите между социалните мрежи. Важно е да научите как хората комуникират във цялата социална мрежа, в която участвате.

5. Неуспешна в комуникацията с аудиторията ви
Публикациите ви в социалните медии биха били безполезни, ако никой не ги споделя или не отговаря на тях. Вашите публикации и съдържание трябва да предизвикват разговори с вашата аудитория. Ако не получите тези реакции, общата ви стратегия и съдържанието трябва да бъдат преразгледани. Когато човек отговори или коментира, не забравяйте да отговорите. Всеки коментар, който клиентът публикува, независимо дали е положителен или отрицателен, представлява възможност за директна комуникация с клиента. Бъдете приятелски настроени и любезни; в края на краищата, за това са социалните медии.

6. Сързване с аудиторията
Наличието на хиляди случайни последователи, които не са потенциални клиенти и имат малко принос, няма да доведе до желани резултати. Трябва да привлечете и ангажирате перспективни клиенти или професионалисти, които споделят еднакви възгледи и интереси и които ще допринесат за успеха на вашите маркетингови усилия. Чрез изграждането и разширяването на вашата мрежа ще получите по-добър достъп до потенциални клиенти и други професионалисти и ще увеличите видимостта на вашите публикации и вашето съдържание.
И направете вашите взаимоотношения с аудиторията ви смислени! Мрежата е свързана с добавяне на стойност към връзката. Трябва да отделите време и да пишете персонализирани съобщения, да участвате в дискусии, да споделяте и коментирате чуждо съдържание. Отнасяйте се към тези взаимоотношения по същия начин, както към вашите лични. Чрез добавяне на стойност към тези отношеня е по-вероятно аудиторията ви да обърне внимание на това, което имате да кажете.
7. Правете всичко за себе си
Никой не би искал да общува с човек, който говори само за себе си. Е, това е грешката, която много компании допускат в социалните медии. Всичко е до тях – техните новини, събития, продукти, проекти и т.н. Ето истината: никой не го интересува. За да успеете в социалните медии, трябва не само да говорите езика на публиката, но и да им кажете това, което искат да чуят. Съдържанието, което публикувате, трябва да бъде с високо качество, да представлява значителен интерес и да е в съответствие с нормите на социалната мрежа и вашите последователи.


8. Твърде много доверие на автоматизацията
Една от най-често срещаните грешки, които компаниите правят, е да разчитат твърде много на автоматично публикуване в своите акаунти в социалните медии. Хората използват социалните медии, защото искат да взаимодействат с другите. Ако хората могат да кажат, че публикациите ви са автоматизирани или ако смятат, че обменът е безличен, те ще се дистанцират до вашата марка. В краен случай, ако ги спамите с твърде много неподходящо автоматично съдържание, ще започнете да ги губите. Вашето присъствие в социалните медии трябва да има лично докосване. Внимавайте да не отчуждавате аудиторията си, като публикувате съдържание автоматично и вместо това измислете начини да зарадвате, забавлявате и вдъхновявате, като публикувате съдържание, което е персонализирано и автентично.
9. Наличието на твърде много акаунти за управление
Много компании правят грешката да се хвърлят във всяка социална мрежа, да създават акаунти и да се опитват да управляват всички тях, само за да осъзнаят, че разтягат маркетинговите си ресурси и дават много малко резултати в процеса. Един маркетингов специалист може ефективно да управлява не повече от 2-4 акаунта в социалните медии. Ако стратегията на вашата организация за социалните медии е в ръцете на един-единствен член на екипа, трябва да съсредоточите ресурсите и енергията си върху „Голямата тройка“: Facebook, Twitter и LinkedIn. След това трябва да приоритизирате усилията си в социалната мрежа, която дава най-много резултати за вашия бизнес.

10. Липса на политика за социални медии
Липсата на политика в цялата компания за социалните медии е очевидно опасна и често може да доведе до неочаквани обществени смущения. Независимо кой управлява вашите акаунти в социалните медии, трябва да приемете политика, очертаваща какво е и какво не е приемливо. За повечето компании съдържание, което е сексистко, расистко, религиозно, обидно, нецензурно, внушаващо, унизително или дискриминационно по какъвто и да е начин, е извън границите. Уверете се, че всички ваши служители знаят политиката и я спазват. Уверете се, че същата политика обхваща създаването и управлението на “официални” фирмени сметки.
Също така, ограничете достъпа до тези акаунти и поддържайте списък на всички акаунти, потребителски имена и пароли. Уверете се, че идентификационните данни са различни за всеки акаунт и променяйте редовно паролите, особено при служители, които напускат или сменят ролите си. Една публикация от недоволен служител може да бъде PR кошмар за вашата организация.