This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Социалните мрежи са съществена част от всяка маркетингова стратегия и ползите от използването на социалните медии са толкова големи, че всеки, който не успее да ги внедри, пропуска феноменална маркетингова възможност. Лесно е да се забележи, че маркетингът в социалните медии е ключов елемент за успех в маркетинга и много търговци осъзнават потенциала за растеж на бизнеса, използвайки платформата. Някои от тези професионалисти обаче не са сигурни коя тактика да приложат и дали са ефективни. Според Social Media Examiner в момента около 96% от търговците участват в маркетинг в социалните медии, но 85% от участниците не са сигурни кои инструменти са най-добри за използване. С наша помощ ще намалим объркването, като подробно обясним предимствата на използването на социални медии за предлагане на пазара на вашия бизнес.
1. Повишена осведоменост за компанията
Социалните медии са сред най-доходоносните методи за дигитален маркетинг, използван за споделяне на съдържание и повишаване на видимостта на вашия бизнес. За да започнете, създайте профили в социалните медии за вашия бизнес и започнете да взаимодействате с други. Накарайте служителите, бизнес партньорите и спонсорите да „харесат“ и „споделят“ вашата страница. Простото взаимодействие на хората със съдържанието ви ще повиши осведомеността за марката и ще започне да изгражда репутацията ви като бизнес. Всяка публикация, която се споделя, ще бъде представена на нова мрежа от лица, която може да ги доведе до превръщане в потенциални клиенти и колкото повече хора знаят за вашия бизнес, толкова по-добре. Инвестирайки само няколко часа седмично, над 91% от търговците твърдят, че техните усилия за социален маркетинг значително са увеличили тяхната експозиция. Няма съмнение, че просто като имате страница в социалните медии, вашата марка ще се възползва и с редовно използване може да генерира широка аудитория за вашия бизнес.

2. Повече трафик към вашия фирмен уебсайт
Без да рекламирате бизнеса си в социалните медии, входящият Ви трафик е ограничен до обичайните Ви клиенти. Хората, запознати с вашата марка, вероятно търсят същите ключови думи, за които вече се класирате. Без да използвате социалните медии като част от вашата маркетингова стратегия, ще имате много повече затруднения да достигнете до някой извън вашия лоялен клиентски кръг. Всеки профил в социалните медии, който добавяте към маркетинговия си микс, е вход към вашия уебсайт и всяко публикувано от вас съдържание е друга възможност за придобиване на нов клиент.

Социалните медии са разтапяне на различни видове хора с различен произход и поведение. С различните хора идват различни нужди и различни начини на мислене. Синдикирането на вашето съдържание на възможно най-много платформи позволява на тези лица да достигнат органично до вашия бизнес. Например, може би някой от по-стара демографска група на потребителите ще търси вашия уебсайт, използвайки определена ключова дума във Facebook, но по-младите е вероятно да предпочетат друга ключова дума и да използват друга социална мрежа, тъй като търси продукти съвсем различно. Чрез пускането на пазара в социалните медии можете ефективно да рекламирате бизнеса си пред по-голямо разнообразие от универсални потребители по целия свят.
3. Подобрено класиране в търсачките
Публикуването на постове в социалните медии може да донесе известен успех на вашия бизнес, но за максимални резултати са необходими повече усилия от това. Оптимизацията на търсачките е много важна за постигане на по-високо класиране на страниците и увеличаване на трафика към вашия фирмен уебсайт. Докато социалните медии не увеличават директно класирането в търсачките, Social Media Examiner заявява, че над 58% от търговците, които използват социални медии от една година или повече, все още виждат подобрено класиране в търсачките. Възможността да се класирате на челните позиции по ключовите Ви думи ще революционизира трафика Ви и ще продължи да генерира положителни резултати за Вашия бизнес. Нека си признаем, всеки използва Google за намиране на информация и вероятно няма да се придвижва през минала страница 1, защото отговорът им обикновено е на първата страница с резултати. Ако уебсайтът на вашия бизнес не е класиран на върха на резултатите от търсачките, вероятно трябва да коригирате стратегията си за оптимизация на търсачките.

За да си дадете най-добрия шанс да се класирате по-добре чрез социалните медии, създайте висококачествено съдържание, което интегрира вашите целеви ключови думи. Съдържание като блогове, инфографика, казуси, бизнес информация и снимки на служители ще направи профила на вашия бизнес в социалните медии интригуващ и достоверен. След като започнете да публикувате качествено съдържание, ще започнете да изграждате общност в социалните медии, където последователите да “харесват” и “споделят” вашето съдържание. Най-важното е, че ви дава повече възможности да излезете пред ндустрий инфлуенсъри, които ще пишат за вашия бизнес и ще предоставят връзки обратно – което ще помогне директно да се увеличи класирането в търсачките.
4. По-висок процент конверсия
С увеличената видимост вашият бизнес получава повече възможности за реализация. Когато компаниите са интерактивни чрез споделяне на съдържание, коментиране и публикуване на статуси в социалните медии, това олицетворява марката. Хората предпочитат да правят бизнес с други хора, вместо с компании. Над 51% от търговците твърдят, че отделянето на време за развитие на взаимоотношения с потребителите е показало положителни резултати в продажбите. Колкото по-добро впечатление правите на посетител, толкова по-вероятно е те да мислят за вашия бизнес, когато възникне необходимост от вашия продукт или услуги. Проучванията също така показват, че социалните медии имат 100% по-висок процент на водене до затваряне от изходящия маркетинг.

Когато дадена марка е интерактивна онлайн, потребителите, които следят сметките на вашата марка, често започват да се доверяват по-пълно на доверието в бизнеса ви. Хората използват платформи за социални медии, за да поддържат връзка със своите приятели, семейство и общности. След като хората вече говорят, защо не хвърлите марката си в комбинацията? По-вероятно е да споменат вашата марка на приятел, когато вашите продукти или услуги са необходими, като цяло предоставят на вашия бизнес социални доказателства за неговото качество. Както се съобщава от Social Media Examiner, около 66% от търговците виждат предимства при генерирането на олово, като използват платформи за социални медии поне 6 часа седмично. Поставянето на вашата марка в атмосфера, в която хората споделят, харесват и говорят, може само да подобри процентите на конверсия на съществуващия ви трафик.

5. Икономически ефективни
Маркетингът в социалните медии е може би най-рентабилната част от рекламната стратегия. Регистрирането и създаването на профил е безплатно за почти всички платформи за социални мрежи и всички платени промоции, в които решите да инвестирате, са сравнително ниски разходи в сравнение с други маркетингови тактики. Да бъдеш рентабилен е такова предимство, защото можете да видите по-голяма възвръщаемост на инвестицията и да запазите по-голям бюджет за други маркетингови и бизнес разходи. Ако решите да използвате платена реклама в социалните медии, винаги започвайте от малко, за да видите какво трябва да очаквате. Когато се чувствате по-удобно, прецизирайте стратегията си и опитайте да увеличите бюджета си. Само като похарчите малко време и пари, можете значително да увеличите вашите конверсионни проценти и в крайна сметка да получите възвръщаемост на инвестицията от парите, които първоначално сте инвестирали.
Ясно е, че маркетингът в социалните медии има своите предимства, така че ако вашият бизнес все още няма подходящите профили, създайте ги! Попълнете информацията за бизнеса си и публикувайте малко увлекателно съдържание, за да започнете да набирате последователи. Както споменахме, помолете хората, които имат отношение към вашия бизнес, да „харесат“ и „споделят“ страницата ви, за да ви помогнат да изградите своя профил. С последователно актуализиране, правилната маркетингова стратегия в социалните медии ще доведе до увеличен трафик, по-добра SEO, по-висок процент на конверсия, подобрена лоялност към марката и много други.

На практика няма причини да не внедрите социалните медии във вашата маркетингова стратегия. Тъй като е толкова рентабилен, едва ли има какво да се губи. Вашата конкуренция най-вероятно е вече в социалните медии, така че не им позволявайте да вземат вашите потенциални клиенти. Колкото по-скоро започнете, толкова по-скоро ще забележите ръст в бизнеса си. Доверете се на нас за вашата маркетингова сратегия в социалните мрежи и получете желаните резултати!