This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Ключът към управлението на успешен бизнес е привличането на нови клиенти и умението да ги задържате. Без значение дали искате да добиете нови клиенти, да ги ангажирате отново или да разширите пазара си, въпросите, които винаги си задаваме са: Как се прави това? Кой са най-добрите тактики да накараме клиентите да посетят нашия уеб сайт, онлайн магазин, офис и т.н.?
Знаем и отговорът и той е – маркетинг. Но маркетингът не е лесен процес. Съществуват много различни практики, възможности, тактики, които могат да бъдат част от маркетинговата стратегия, и изборът на най-подходящите понякога се оказва предизвикателство. Един метод, който продължава да дава резултати, е имейл маркетингът.
Какво е имейл маркетинг?
Имейл маркетингът е стратегия за директен и дигиталния маркетинг, която представлява изпращане на имейли с рекламна цел до потенциални или съществуващи клиенти. Създава осведоменост за актуални продукти, предложения и оферти, които могат да представляват интерес за клиента. Ефективните маркетингови имейли изграждат връзка с потребителите и превръщат потенциалните клиенти и еднократните купувачи в лоялни клиенти на бизнеса.
Работи ли все още имейл маркетингът?
Имейл маркетингът е широко разпространен в маркетинг индустрията. През годините продължава да се развива и да набира популярност. Въпреки това, много смятат имейл маркетинга за превърнал се в неефективен поради растежа на популярността на социалните мрежи и инвестициите, които се насочват към тях. Тези, които смятат, че имейл маркетингът е бил изместен от новите технологии, забравят, че когато тази стратегия не работи, е защото съдържанието на имейла не отговоря на интересите на получателя.
Колко е ефективен?
Имейл маркетингът все още обещава да осигури най-високата възвръщаемост на инвестициите (ROI) от всички други маркетингови канали. Възвращаемост, възлизаща на около 44$ на всеки похарчен 1$. Изследвания на Forbes показват, че 66% от анкетираните бизнеси, използват имейли, за да популяризират бранда си или да комуникират с потенциални и/или съществуващи клиенти.
Предимства
- Персонализация - С имейл маркетинга, можете да таргетирате отделни сегменти по най-ефективния начин, който ще отговаря на техните интереси. Персонализацията може да е дори нещо минимално като добавянето на името на получателя в имейла. Правилния имейл -към правилните клиенти.
- Обратна връзка и проучване - Можете да изпращате анкети и въпросници към вашите клиенти, за да получите ценна обратна връзка за вашите продукти или услуги. Тази информация е изключително полезна, ако искате клиентите да продължават да имат интерес и да се ангажират с вашия бизнес.
- Увеличава продажбите - Вашите маркетингови кампании по имейл могат лесно да включват съобщения, които да насърчат покупка, а аудитория, която ги получава се е абонирала за вашите имейли, което ви гарантира техния интерес. 59% казват, че маркетинговите имейли влияят върху решенията им за покупка
- Комуникация с аудиторията - Установяването на връзка между бранда и клиента винаги е от полза. По-възможно е аудиторията да бъде лоялна на вашия бизнес, ако се чувства близко до вас.
- Генериране на трафик към вашия уеб сайт - – Имейлите са чудесен начин да привлечете вниманието на аудиторията си и така да ги насочите към уеб сайта си. Трафикът към сайта ще подобри SEO.
- Не отнема дълго време - Докато една рекламна кампания може да месеци да бъде планирана и организирана, маркетинговият имейл може да бъде създаден много по-бързо, без толкова предварително планиране.
- Икономически ефективен - Имейл кампаниите нямат нужда от много персонал, средства и време. Можете да създадете имейл за един ден, а бюджетът ви няма да страда.
- Създавате си набор от контакти – Имейл маркетингът генерира списък с контакти, който притежавате и с който можете да взаимодействате, независимо от доставчика на имейли.
Как да измерваме ефективността?
Ефективността на имейл маркетинга може да бъде различна, в зависимост от целите на бизнеса. Със сигурност обаче не можем да установим успеха на имейл кампанията без да дефинираме параметрите, които са от значение за нас. Две основни метрики, които могат да бъдат следени са честота на кликове (click-through rate/CTR), процент на отваряне (open rate) и процент на отписвания.
- Честота на кликване – съотношение, показващо колко често хората, които виждат рекламата Ви, в крайна сметка кликват върху нея
- Процент на отваряне – процентът отворени имейли от общия брой изпратени
- Процент на отписванията (unsubscribe) – показва хората, които са се отказали от вашата аудитория. Въпреки че винаги ще има хора, които ще решат да се отпишат, оценката на данните ви дава представа дали изпращате съдържание, което е ценно за вашата аудитория.
Друга добра практика е да изберете времето, в което ще пращате имейли на вашите потребители. Създаването на график ще улесни следенето на резултатите и ще ви помогне да разберете поведението на вашите клиенти.
Изградете стратегия и конкретни цели, които искате да постигнете. Без ясна представа за какво искате да постигнете правите невъзможно да измери успеха на вашата кампания.
Опитвайте различни методи, стратегии, видове съдържание и вижте какво работи и какво не. Като анализирате поведението на аудиторията си, можете да научите повече за нея, като например какво я интересува или кое съдържание не е ефективно за стимулиране на каквито и да е действия или ангажираност.
Колко често трябва да изпращате имейли?
Започвайки да използвате имейл маркетинг, препоръчително е да изпращате по един имейл на седмица. Действително няма едно решение, което да е универсално и да ефективно за всички. Всяка индустрия е различна и нейните аудитории реагират по различен начин. Най-добрата стратегия за определяне на честота на изпращане на имейл е да се тества. Разберете повече за това колко често да изпращате имейли тук.
Опитвайте различни неща и вижте кое работи. Преди всичко, съдържанието на самите имейли влияе много по-силно върху успеха на имейл кампаниите, отколкото честотата. Писането на имейли, които предоставят стойност и успяват да ангажират клиентите, е най-важното.
Имейл маркетингът съществува отдавна. Той се е развил и променил, но е успял да остане ефективен и дори да увеличи популярността си през годините. Мислете за имейл маркетинга като практичен инструмент за стартиране на вашия бизнес и извеждането му на следващото ниво. Той е ефективен, достъпен е и работи. DigitalBrand можe да ви помогне да изградите ефективни имейли за вашия бизнес.