This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Ако искате имейлите ви да се открояват в пренаселената входяща поща на вашия читател, трябва да създадете призиви за действие (CTA) в съобщенията по имейл, които принуждават читателите да предприемат действия незабавно – а това не е толкова леснопостижима задача.

Какво е призив за действие?
Призивът за действие в маркетингов имейл е кратка, проста фраза, която обикновено се появява в края на вашето съобщение. Тя трябва да предизвиква читателя да направи нещо, което движи сделката напред. Може да е резервиране среща или да се абонира, за да получава редовни актуализации. Важното е да направят нещо, за да останат ангажирани.
Обикновено призивите за действие са бутони или линкове, които използват ярки цветове и внимателно разположение, но най-ефективните съдържат прецизно подбрани и приложими фрази. Бутоните са привличащи вниманието и изчистени, което ги прави лесен начин за подобряване на конверсиите. Проучвания показват, че използването на CTA под форма на бутони увеличава нивото на кликване с 28% спрямо CTA под формата на връзка.


Установете целта
Преди да напишете призива за действие е нужно да определите неговата цел. Какво действие искате да предприемат хората и как да ги накарате да го предприемат? Това може да бъде посещение на сайта, увеличаване на поръчките и други.
Използвайте ориентиран към действие текст
Уверете се, че използвате думи, които привличат вниманието на абонатите ви. Пропуснете скучни думи като „кликни тук“, „купи“ и „изпрати“, а се концентрирайте върху убедителни глаголи като „получи“, „опитай“, „прочети“ и ги вкарайте в кратни фрази.
Старайте се да създавате разнообразни призиви за действие. Не използвайте едни и същи фрази и дизайни във всеки имейл. Чрез добавяне на множество призиви за действие, които имат една и съща цел, но са представени по различен начин, увеличавате шансовете да повлияете на вашите читатели и да ги накарате да кликнат.

Направете текста на бутона си голям и четлив
Призивите за действие трябва да са достатъчно големи, така че да бъдат лесно забележими и четливи, но не прекалено големи, така че да се превърнат в натрапчиви и крещящи. Потребителите често не реагират положително – съзнателно или подсъзнателно – към заплашително големи букви. Така че уверете се, че текстът на бутона ви е достатъчно голям, за да привлече вниманието, но не прекалявайте.

Бъдете кратки
Експертите в областта смятат, че текстът на призива за действие не бива да надвишава 4 думи. Имейл потребителите имат много малък прозорец на внимание, което значи, че няма да отделят време да прочетат вашия бутон. Обикновено читателите сканират имейла, вместо да го четат внимателно, така че се постарайте да направите текстовете си четливи само при един хвърлен поглед.
Използвайте първо лице и директно обръщение
Според проучвания, промяната на фразите в призивите за действие от второ лице към първо увеличава до 90% кликванията и съответно ефективността на имейлите. Разбира се нивото на успеха зависи от различни фактори като индустрията, продукта и аудиторията, но със сигурност си заслужава да опитате тази стратегия. Пример за това е смяната на „Стартирайте безплатния си пробен период“ с „Започни моя безплатен пробен период“.


Създайте чувство за спешност
Включването на чувство за спешност във вашите призиви за действие помага да се съберат високи честоти на кликване. Дори само добавянето на думата „сега“ създава известна спешност. Пример за това са думи и фрази като „само сега“, „последна възможност“ или дори добавяне на таймер с обратно броене до изтичането на конкретна промоция.
Използвайте ярки цветове
Цветовете на бутоните имат значение. Искате нещо, което привлича вниманието, без да разсейвате твърде много. Твърди се, че зелените и оранжевите бутони се представят най-добре, но цветовете на вашите бутони ще зависят от вашия бранд. Използвайте контрастиращи цветове, за да подсигурите забелязването на бутона. Ако не сте сигурни кой е най-подходящият цвят, то тестването на различни неща е най-добрата стратегия.


Оставете бяло пространство
Не забравяйте да включите празно пространство около вашите призиви за действие. Допълнителното бяло пространство помага да се създаде визуална пауза и привлича вниманието на читателя точно там, където искате.
Това е чист, лесен начин да направите този бутон с подканващо действие да се откроява. Допълнителното празно пространство работи най-добре и за вашите мобилни четци, тъй като позволява ясно място за кликване на пръстите.
Вместете го във видимата част
Искате да сте сигурни, че имате бутон с призив за действие в горната част на имейла си, така че потребителите никога да не го пропускат. Той увеличава сканируемостта на имейлите ви и насочва вниманието към основното ви съобщение или оферта.
Вашият призив за действие трябва да е видим – преди да се наложи на абоната да скролне по-надолу в имейла.
Запазете акцента върху главния бутон
Понякога в имейлите имате повече от един призив за действие, под формата на линкове, картинки или други бутони, които не са главния ви призив за действие към аудиторията. Целта на имейла ви е да накарате абонатите си да извършат действие, а то е изобразено с главния ви бутон. Постарайте се останалите призиви за действие да не отвличат вниманието от главния такъв. Той трябва да е най-ярък и забележим.

Следвайте естествена прогресия
Когато четем текстове, четем отляво надясно и отгоре надолу, което предполага най-логичните места за поставяне на призивите за действие. Бутони, които са разположени към долната дясна част на съдържание, обикновено се представят по-добре.
Вашите призиви за действие са това, което привлича хората и ги кара да кликват, така че е изключително важно да ги направите ефективни. Изпробвайте различни дизайни, текстове, разположения и вижте, кое работи най-добре за вашите продукти и аудитория.