This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
За да разберете дали една кампания в социалните мрежи е ефективна, трябва да следите определени показатели. Това което определя кои ще са те са вашите цели. За всяка цел трябва да използвате определен начин на измерване, който ще ви помогне да определите дали вашата стратегия в социалните мрежи е ефективна. Без конкретна цел вие няма да можете ясно да определите кои показатели в социалните медии да измервате и какви времевите рамки да поставяте.
Например увеличаване на реализациите от социалните мрежи с 20% за период от три месеца. За да постигнете тази цел, решавате да проведете кампания, която ще включва реклами, продуктови маркери и влиятелни лица. За да измервате това, вие решавате, че ще разгледате показателя за социален трафик и процент на реализация от тези публикации в анализа на уебсайта си.Показателите в социалните медии са важни, защото те ви позволяват да измервате колко успешна е кампанията, колко ефективна е стратегията която сте избрали и дали ще успее да окаже влияние върху цялостния ви бизнес.


Измерване на правилните показатели
Повечето социални медии имат различни показатели. Например за Facebook ще ги намерите в раздела Insights, а в Twitter трябва да отворите Analytics. Колкото до Instagram и Pinterest, за тях ще ви трябват бизнес акаунти, за да можете да следите този тип данни.
За да сведете до минимум инвестицията във времето за извличане на показатели от всички тези източници, намерете инструмент за анализ на социалните медии, който отговаря на вашия бюджет и нужди. Времето, което спестявате от ръчно създаване на отчети и събиране на данни на различни мрежи, ще надхвърли парите, които харчите за тези инструменти.
Ангажираност
Степента на ангажираност показва дали вашата аудитория е ангажирана с вашето съдържание и дали кампанията ви има желания ефект. Ангажираните потребители отговарят на чрез „харесвания“, коментари и споделяне на снимки и публикации. Високите нива на ангажираност показват колко отзивчива е вашата аудитория и колко от вашите последователи наистина са склонни да предпочетат вас когато търсят определен продукт или услуга която предлагате.

Ангажирането се изразява в това колко аудитории взаимодействат с вашия акаунт и колко често. Всяка платформа има някакъв показател за ангажираност, който представлява обща сума от действия като харесвания, коментари и споделяния от потребители. Голяма част от платформите имат повече от един начин за измерване или различни начини за именуване на показателите. Като например “Retweets” и “Shares”.
- Харесвания, коментари, споделяне и т.н.: Индикатори за индивидуална ангажираност като споделяне или добавяне на ретуит. В отчет в Twitter ще видите общия брой ангажименти на публикация или профил.
- Процент на ангажираност: Броят ангажименти, разделен на импресии или обхват Високият процент означава, че хората, които виждат публикацията, я намират за интересна.
- Споменавания на акаунта: Органичните споменавания, като например отбелязване на компанията в Instagram Story без подкана, показват добра осведоменост за компанията.

Разглеждането на един показател за ангажираност може да не ви даде цялата информация, от която се нуждаете, за да вземете правилни решения за вашата стратегия. Например публикация, която получава много харесвания, но не и коментари или споделяния, не винаги е лоша. Намерението на публикацията можеше да бъде да представи красиво изображение и надпис, който не е предназначен да бъде призив за действие. Но ако имаше призив за действие, който насърчава коментари и споделяния, тогава липсата им може да означава лошо изпълнение.
Информираност: Впечатления и обхват
Често използвани, но и често обърквани, впечатленията и обхватът са важни показатели, особено ако вашите цели са фокусирани върху осведомеността и възприемането на компанията ви. Ако използвате тези показатели като еталони, е важно да разберете разликата между обхвата и импресиите.
Важни показатели на ниво публикация:
- Импресиите показват колко пъти излиза ваша публикация в нечия хронология
- Обхватът е потенциалните уникални зрители, които публикацията може да има

Въпреки че импресиите могат да ви разкажат много за това дали съдържанието ви е подходящо за вашите цели, все пак е важно да разгледате и други показатели за максимална ефективност. Ако имате няколко цели, вероятно ще трябва да следите за впечатления и ангажираност. За публикация, която има голям брой импресии, но нисък брой ангажираност (и следователно нисък процент ангажираност), това вероятно означава, че публикацията ви не е била достатъчно интересна, за да могат потребителите да предприемат действия, след като я видят. За публикация с висок брой импресии и висока ангажираност вероятно ще означава, че съдържанието е станало популярно чрез споделяния.