This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Проучвания сочат, че ръстът в използването на смартфони, драстично е намалило периода на задържането на внимание на потребителите. Поради това писане на добри текстове също става в пъти по-важно. Ако не можете да привлечете и задържите вниманието на читателите, то вашите имейл кампании няма да пожънат голям успех. Всъщност, без значение колко изискано изглеждат вашите маркетингови имейли, ако те са лишени от добре написано съдържание, вашите абонати ще спрат да отварят – и ще започнат да изтриват вашите съобщения.
Създаването на ефективни маркетингови имейли няма точен отговор. Добре създадения имейл зависи от много фактори, които могат да варират в зависимост от индустрия, бизнеса и аудиторията. Ето няколко съвета, който могат да ви помогнат в постигането на успешни имейл кампании.
Използвайте разпознаваемо име
Името на подателя е едно от първите неща, което абонатите ви вижда. То се изобразява с голям и удебелен шрифт. Предвид значимостта му, вероятно не е изненадващо, че 68% от хората казват, че основават решението си дали да отворят имейл на частта „от“. Ключът е да отговорите на очакванията на вашата аудитория. Ако те са се абонирали за бюлетина на вашия бранд, то те очакват да видят това име, а не на конкретния човек изготвил имейла.
Напише добре темата на имейла
Темата на имейла е като входната врата на съобщението ви. Никой няма да отвори да прочете добре написаното си съдържание, ако не се заинтересува достатъчно, за да го отвори. Усъвършенстването на темата може да бъде създаде разликата между получателите, които отварят имейла ви, изтриват или, още по-лошо, го отчитат като спам.
Използвайте език, който подтиква към действие. Това, до което се свежда, е използването на език, който прави ясно на получателя какво може да направи с информацията в имейла, ако реши да я отвори. С други думи, демонстрирайте стойността за потребителя и привлечете вниманието.
Друга добра стратегия е да персонализирате, като използвате името на получателя в темата на имейла или лични местоимения. Използвайте „ти“ вместо „вие“. Така показвате, че директно комуникирате с абоната, което е доказано ефективен начин за увеличаване на процента на отваряне.
Напишете убедително предварително заглавие
Предварителното заглавие е обобщението или краткото представяне на съдържанието на вашия имейл, което се появява в пощенската кутия, под заглавието. То е важен компонент, който играе голям роля в решението на вашите клиенти дали да отворят имейла. Като се има предвид, че предварителното заглавие се появява под темата на имейла, двете неща трябва да работят заедно, за да разкажат сплотена история, вместо да се разглеждат като две отделни части от вашата имейл кампания.
Изградете правилно структурата
Не прекалявайте с текста, защото потребителите няма да задържат вниманието си толкова дълго. Следвайте логическа структура, придържайте се към кратки абзаци, използвайте подточки, за да не утежнявате текста с излишни думи. Колко трябва да бъде дълъг текстът можете да прочете тук.
Избягвайте писане само с главни букви и множество удивителни знаци както в темата, така и в тялото на имейла. Думите, изписани с главни букви, не само са еквивалент на викане онлайн, но и прекаленото им използване крещи нежелана търговия по имейл. Това ще навреди на процента на отваряне на имейлите ви, както и да накара абонатите ви да ви маркират като спам.
Анализирайте аудиторията си
Доброто познаване на вашата аудитория можете да съдържание на маркетингов имейл, което да отговаря на нужди нуждите на вашите клиенти. Това е чудесен начин да увеличите конверсиите си.
Използвайте това, което знаете от уеб сайта си, анализите на социалните мрежи и взаимодействието с клиенти, за да си поставите в обувките на вашите клиенти и да разберете от какво имат нужда. Когато познавате абонатите си добре е лесно да напишете маркетингово имейл копи, което да ги кара да искат да кликнат.
Говорете за предимства, а не за услуги
Вие знаете стойността, която дава вашия имейл. А вашите получатели? Не, не още. И вашата работа е да го обясните. Проблемът е, че много имейли обясняват само услугата, която предлагат, а не ползата от нея. Не натрапвайте вашите продукти или услуги в лицата на клиентите си, а им покажете каква е тяхната стойност и защо си заслужава да ги притежават. Убедете ги и спечелете.
Бъдете мили
Това, че имейлите са предназначени да информират, не означава, че те също не могат да зарадват. В някои случаи електронната поща може да бъде чудесен начин да оставите личността на вашия бранд да блести, като ви помогне да изградите смислени отношения с хората от вашите имейл списъци. В крайна сметка предоставянето на приятно изживяване за хората започва и завършва с това как общувате с тях.
Установете конкретна цел
Както всяка друга маркетингова кампания, която създавате, и тази с имейл трябва да има една конкретна цел, към която се стремите. Това ще ви помогне да се фокусирате върху изпълнението й и да напишете по-ефективно съдържание, което да написано така, че да я изпълни. Знаейки крайната цел, знаете и какви действия искате да предприемат вашите абонати.
Използвайте призив за действие
Бутоните, които използвате във вашите маркетингови кампании по имейл, са последната стъпка към това някой да кликне от вашата кампания и да посети уебсайта ви, а думите, които изберете за тях, могат да играят голяма роля при определянето дали някой ще кликне или не.
Първо и най-важното е за призивите за действие е, че да бъдат изключително лесни за идентифициране
Дизайнът им трябва да бъде ярък, отличителен и забележим, а текстът трябва да бъде кратък, лесно четим и ясен. Препоръчително е думите, които използвате, да не насочват читателя към мисълта, че трябва да извърши някакво действие, което ще им отнеме време. Пример за това са думи като „свали“, „попълни“, „кандидатствай“, „изпрати“ и други. По-добрият избор са думи, които показват директна ползва – „получи“, „разбери повече“, „вземи“ и др.
DigitalBrand може да ви предложи изграждане на маркетингови имейл кампании с висока ефективност. Разбери повече тук.