This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
В тази дигитална епоха маркетингът вече не е избор, а предпоставка за бизнесите, които са готови да изпробват различни методи за да предадат посланието си на клиентите ефективно. Тук възниква въпросът, за да се предаде посланието по правилния начин на правилните хора, към кой метод трябва да се насочите? Дигитален маркетинг или дигитална реклама?
Между дигиталния маркетин и дигиталната реклама има определена разлика. В тази статия ще ви помогнем да разберете в какво се изразява тя.
Дигитална реклама:
Дигиталната реклама се определя като форма на маркетинг или реклама, при която фирмите използват интернет технологии, за да доставят своите промоционални реклами на клиентите.
С прости думи, ако видите реклама в интернет, тя се нарича цифрова реклама.
Има 3 вида дигитална реклама:
1. Реклами с плащане на кликване (PPC): (реклами в Google AdWords, bing реклами и др.)
Например рекламите, които виждате в резултатите от търсенето в Google.
2. Показващи се реклами: (банери, видео, мобилни, изскачащи прозорци и т.н.)
Например с този тип реклама от eBay популяризира своите продукти. eBay е най-големият играч в банерната реклама и инвестира много пари в нея.
3. Реклами в социалните мрежи: (Facebook, Twitter, YouTube и т.н.)
Например „Спонсорирана публикация“ във Facebook е такъв тип реклама.
Дигитален маркетинг:
Дигиталният маркетинг включва всички маркетингови методи, използващи интернет или цифрови технологии. Фирмите използват цифрови канали като имейли, търсачки, уебсайтове, социални медии, публикации в блогове, лога и всичко останало, което е полезно при онлайн търговията и се свързва с настоящи и бъдещи клиенти.
Има 6 вида дигитален маркетинг:
1. Оптимизация за търсачки (SEO)
2. Маркетинг в социалните медии (SMM)
3. Маркетинг на съдържание
4. Имейл и мобилен маркетинг
5. Партньорски маркетинг
6. Онлайн реклама
Сега, когато знаем ключовите процеси във всеки сегмент, нека разгледаме основните разлики.
Дигиталната реклама е част от дигиталния маркетинг
Дигиталният маркетинг е по-широк термин, докато дигиталната реклама е част от него. Това повдига въпросът, необходима ли е цифровата реклама за вашия бизнес? Отговорът е, че бизнесът ви може да оцелее без цифрова реклама.
От дефинициите става ясно, че дигиталната реклама е част от дигиталния маркетинг. Когато започнете с бизнес идея, от този момент вие се занимавате с маркетинг, а не с реклама. Създаването на продукти, ценообразуването на продуктите, опаковането, промоцията, сегментирането на пазара, целевата аудитория са част от вашата бизнес стратегия и маркетингов микс.
Цифровата реклама е дейност, докато дигиталният маркетинг е процес. Дигиталната реклама е част от маркетинговия микс. Той влиза в сила, когато използвате интернет за популяризиране на вашия продукт или услуга или за генериране на трафик. Можете обаче да избирате и от други тактики – търсачки, управление на съдържание, социални медии, имейл маркетинг и т.н., за да генерирате повече трафик.
Не е необходимо да използвате дигитална реклама на етапа на промоцията, за да достигнете до вашата целева аудитория. Можете да управлявате бизнеса си без цифрова реклама, но не и без дигитален маркетинг. Целта на всички маркетингови техники е да генерира потенциални клиенти и да генерира трафик. Можете да изберете всяка тактика, като например SEO или PPC или и двете.
Дигиталният маркетинг помага да се изгради маркетингова стратегия за вашия бизнес
Първо определете вашата целева аудитория, начини за привличане, ангажиране, конвертиране и задържане на клиентите. Оценете съществуващи и нови цифрови канали като SEO, PPC, маркетинг на съдържание и други.
Дигиталната реклама е дейност в процеса на дигитален маркетинг
Този тип реклама е полезна за популяризиране. Целта е да популяризирате вашите първични цифрови идентичности (блог, уебсайт, приложение, продукт или нещо друго) чрез реклами до подходящи хора, за да генерирате трафик. За да направи това, дигиталният рекламодател ще се нуждае от информация от дигиталния маркетинг за това какво да популяризира, кого да популяризира, рекламния бюджет и тн. Рекламодателят съответно ще създаде реклама с цел генериране на трафик.
Дигиталната реклама е тактика, докато дигиталният маркетинг е стратегически
Дигиталната реклама има тактически характер, тъй като популяризирането на определен продукт или оферта за целевата аудитория е моментно и краткосрочно. Впоследствие той може лесно да бъде възпроизведен от конкурентите. Например рекламите във Facebook са краткотрайни. Може да пуснете реклама във Facebook, за да популяризирате вашия продукт или оферта по време на Великден. След като постигнете целта от кампанията, ще я прекратите и ще продължите с друга рекламна кампания или платформа. Дигиталният маркетинг има стратегически характер, който включва дългосрочно планиране, прогнози, определени цели и задачи, бюджети и ресурси за постигане на целите.
Ако вашата дигитална реклама се окаже провал, това няма да повлияе на бизнеса ви като цяло, но ако кампанията ви за дигитален маркетинг се провали, това ще повлияе изключително много на работата на бизнеса.
Дигиталната реклама популяризира марката, докато дигиталният маркетинг развива имиджа на марката
Дигиталната реклама популяризира марка, продукт или услуги. Убедителна реклама ангажира клиентите, генерира потенциални клиенти и създава осведоменост за марката. Дигиталният маркетинг изгражда фирмен имидж чрез предварително създадена стратегия. Вие избирате какво да е логото, дизайна и слоганите за вашата фирма. Важно е да разработите стратегия за това как вашата фирма ще бъде възприета от целевата аудитория и какво послание ще предаде на целевата аудитория. Дългосрочното планиране е с цел да се изгради стабилен имидж на компанията, основан на база ценности и етика, които да останат в съзнанието на потребителите.
Дигиталната реклама е насочена към продажбите, докато дигиталният маркетинг е насочен към психологията на аудиторията
Дигиталният маркетинг не винаги се ръководи от продажбите. Крайната цел е да увеличите възвръщаемостта на инвестициите и продажбите си, но заедно с изграждането на връзка с целевата аудитория.
Да предположим, че пишете блог и го публикувате не само, за да увеличите трафика и приходите, но да изградите връзка с читателите си. Това прави дигиталният маркетинг, той се основава на психологията на аудиторията. За да разберете вашата целева аудитория, нейните нужди и желания, е важно да знаете психологията на аудиторията.
Дигиталната реклама се фокусира върху определен сегмент от целевата аудитория, който може да бъде достигнат чрез реклами. Например, ако платите определена сума за дигитална реклама, с която целите да увеличите трафика съм фирмения ви сайт, вие сте доволни, стига да получите достатъчно импресии. В дигиталната реклама не сте много загрижени за това кой я вижда, стига рекламата да се показва и да достига до голям брой хора.