This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Какво представляват ключовите думи?
Ключовите думи са в основата на успешните маркетингови стратегии за търсене. Оптимизацията за търсачки (SEO) и маркетингът за търсачки (SEM) започват с ключови думи. Търсачки като Google възнаграждават уебсайтове, които създават съдържание и информация, свързана с ключови думи. Резултатът е по-голяма видимост онлайн чрез позиция за търсене. За да получат позиция в търсенето, ключовите думи са безценен сигнал за класиране от Google.
Ключовите думи на практика са намерение на търсещия да намери информация по определена тема. По-конкретно, ключовите думи са комбинация от думи – или фраза – въведени в лентата за търсене на Google. Първо в Google се въвежда заявка, след това търсачката обхожда всички съдържания. Той търси най-подходящото съдържание, в което присъстват ключовите думи или фрази. Те представят резултатите на страниците с резултати от търсачката.
Желателен е голям обем трафик на търсене на ключовите думи. Но само това не гарантира квалифицирани възможни клиенти, реализации или съответно ангажиране. Причините за това могат да включват комбинация от:
- Пропуски в стратегията за съдържание
- Пропуски в изследването на ключови думи (ако има такива)
- Как съдържанието ангажира потребителите
Не всички търсения са равни. Всички потенциални посетители са на различни етапи от цикъла на ангажираност на потребителите. За да създаде успешна стратегия за ключови думи, бизнесът трябва да се запита: „Каква е целта на съдържанието, което създаваме?“ Отговорът трябва да включва в каква фаза е клиентът, когато гледа това съдържание.
Фазите на цикъла на ангажираност на потребителите са:
- Фаза на откриване
- Фаза на изследване
- Фаза на покупка
Какво представлява проучването на ключови думи?
Проучването на ключови думи е процес на съставяне на ключови думи, управлявани от данни, които отразяват бизнеса, неговите продукти, услуги и цели. След това тези ключови думи могат да бъдат вградени в SEO, SEM или стратегия за съдържание. Ключовите думи, които съответстват на това, което клиентите въвеждат в търсачките, привличат повече трафик.
Внедряването на стратегия за ключови думи вече е основна тактика за всеки бизнес или уебсайт, който иска да бъде намерен онлайн. Независимо дали получавате органичен трафик от ефективна SEO стратегия или получавате резултати с плащане на кликване чрез маркетинг в търсачки (SEM), ключовите думи са това, което търсачката използва, за да намери най-подходящото съдържание, което се показва на търсещите. Бизнесът или уебсайтът трябва да приложат стратегия за ключови думи, за да подобрят видимостта си онлайн. Търсачките използват ключови думи, за да намерят уебсайтове, подходящи за търсенето на потребителя.
След това поръчките ще бъдат включени в стратегията за съдържание на уебсайта. Подробните стратегии за SEO и SEM ще подобрят вероятността потребителят да намери уебсайта. Следователно ключовите думи, комбинирани със SEO и SEM, ще увеличат уеб трафика.
Как се прави проучване на ключови думи?
Практична идея е да създадете акаунт в Google AdWords и да използвате безплатния инструмент за планиране на ключови думи. Този инструмент ще предложи опции за ключови думи, варианти и алтернативи, както и ще изчисли вероятния обем на търсене за всяка ключова дума. Освен това тази безплатна услуга ще прогнозира потенциалните разходи за използването на тези ключови думи в маркетингова стратегия за SEM. Обърнете се към този инструмент през целия процес на изследване на ключови думи за генериране на идеи и справка.
Следващата стъпка от изследването на ключови думи е преглед на данните за ангажираността, за да се развие по-добро разбиране на целевата аудитория. Помислете за демографските данни и интересите. Идентифицирайте проблемите, които имат, и как могат да бъдат решени чрез информацията, съдържанието, услугите или продуктите, които вашият бизнес предлага. Научете как изследването на ключови думи и локалното SEO могат да подобрят вашия бизнес онлайн.
Този процес ще ви даде по-добра представа за това, което целевият потребител мисли, иска и вероятно ще търси на различни етапи от цикъла си на ангажираност. Това също ще помогне да се идентифицират нови ключови показатели за ефективност (KPI’s), да се открият нови фунии за приходи и да се усъвършенства съдържанието.
Ключовите думи могат да бъдат използвани за идентифициране на пазарните категории на продуктите и услугите, предлагани от бизнеса. Едновременно с това, изследването на ключовите думи помага да се приведат в съответствие нуждите на потребителите и бизнес целите.
В обобщение, проучването на ключовите думи помага на бизнеса да мисли като потребител. Данните, събрани от проучването, ще позволят на бизнеса да разбере какви ключови думи търсят потенциалните клиенти или потребители. Така че стратегиите за ключови думи се привеждат в съответствие с конкретни продукти, услуги или информация.
По-долу ще опишем развитието на ключова дума, тъй като тя се развива, за да ангажира различни търсещи на различни етапи от фунията за ангажиране:
- Местен SEO
- Местен SEO за малък бизнес.
- Местна SEO услуга за малък бизнес.
- Местна SEO услуга за малък бизнес в България
- Най-добрата местна SEO услуга за малък бизнес в България
- Наемете най-добрата местна SEO услуга за малък бизнес в София
- Наемете най-добрата местна SEO услуга за малък бизнес в центъра на София
- Наемете най-добрия местен специалист по SEO услуги за малък бизнес в центъра на Софи
Когато имате съставен списък, помислете за търсене на всяка ключова дума в Google. Под резултатите на SERP ще има списък на свързани търсения. Те могат да ви помогнат да се сетите за допълнителни ключови думи, които може да сте пропуснали. Важно е списъкът ви да съдържа както кратки ключови думи, така и фрази.
Полезно е да проверите дали конкурентите използват подобни ключови думи и как тези ключови думи се класират за тях. Опитайте се да намерите начини да увеличите и разграничите ключовите думи, които са внедрили в стратегията си.
Оценете цялата тази информация, за да изградите оптималния списък с ключови думи, който да работи в съдържанието на уебсайта, както и в SEO и SEM стратегии. Разбирането на това как работят ключовите думи е от съществено значение за успешна дигитална маркетингова стратегия.
Показването на вашето съдържание в първите резултати в органично или платено търсене, с ключови думи, съответстващи на това, което търси потребителят, е ефективен подход за постигане на вашата цел. Да разберете как правилно да внедрите ключови думи в дигиталната си стратегия за SEO или SEM ще увеличи трафика на уебсайта ви, ще привлече потенциални клиенти и ще увеличи реализациите.