This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Ако предлагате бизнеса си онлайн, вероятно сте чували за органичното SEO и локално SEO. В тази статия ще ви обясним каква е разликата между двете, как са свързани и защо местното SEO е толкова важно за вашия бизнес.
Общото между органичното SEO и локалното SEO е, че и двете започват с търсене в интернет.
Какво е локално SEO?
Основната разлика между органичното и локалното търсене е, че местното SEO има географски компонент. Ако потребителят търси индустрия + местоположение, търсачката знае, че търсенето има локално намерение. И всичко, което търсачките искат, е да предоставят на потребителя точно това, което търси.
Ето как работи локалното търсене:
Потребител: “Денят ми беше дълъг и съм гладен, но не ми се готви вечеря… На кого да се обадя?“
Търсене в Google: „Доставка на пица в София, кв. Надежда“
При това търсене само няколко пицарии се показват в местните резултати под рекламите на първата страница. И дори да потърся само „Пица“, Google предполага, че търся близко място за пица.
Локалното SEO представлява оптимизиране на онлайн присъствието на вашия бизнес, така че да се показвате в тези локални търсения. Ако погледнете под тези местни резултати, ще видите това, което се нарича „органични“ резултати. Това са резултатите, които търсачките възвръщат при търсения, които не считат за местни.
Какво е органично търсене?
Органичното търсене се случва тогава, когато търсачките решат, че няма локално намерение в търсенето. Потребителя иска да намери информация, а не конкретно местоположение.
Потребител: „Може би не съм толкова уморен, колкото си мислех, че съм. Ще си направя пица, вместо да я поръчам.“
Търсене в Google: „Рецепта за пица“
При това търсене Google ще се опита да покаже най-добрите и най-подходящите рецепти.
Може би се чудите как търсачките определят кои места за пица (местни резултати) или рецепти (органични резултати) са най-добрите или най-подходящите. Търсачките използват стотици фактори за класиране и индексиране на уебсайтове при търсения, включително ключови думи, изходящи и входящи връзки и дори граматика.
Може ли / трябва ли местният бизнес да се класира в първите позиции в органичните търсения?
Компаниите които имат офиси на много местоположения трябва да се класират както на местно, така и на органично ниво, тъй като те обикновено имат уебсайт, който искат да класират за общо търсене по име. Но те също искат да се класират на местно ниво, така че местните потребители да намерят . Може също да искате да бъдете намерени както на местно, така и на органично ниво, ако вашият местен бизнес има блог.
Това е мястото, където органичното SEO влиза в игра. Оптимизацията на търсачките е процесът да се опитате да се уверите, че търсачките знаят за кои търсения е подходящ вашият бизнес или уебсайт. За да се класирате по-високо в резултатите от търсенето, както органично, така и локално, вашият бизнес трябва да има отношение към конкретно търсене. И за да покажете на търсачките, че вашият бизнес е правилният отговор за конкретна заявка, трябва да посочите очевидното.
Защо локалното SEO е важно за вашия бизнес?
Важно е вашият бизнес да се показва в подходящи местни търсения, тъй като 50 процента от търсещите посещават фирми в рамките на 24 часа от локалното търсене. Естествено, оптимизирането на бизнес за местно SEO има много общо с местоположението. Търсачките трябва да знаят къде точно се намира вашият бизнес, така че когато някой търси местоположение, търсачката може да намери фирмите, които се намират там.
За да заявите очевидното за местното SEO, искате да сте сигурни, че името, адресът и телефонният ви номер (NAP) на вашия бизнес съответстват на локалните директории за списъци, както и на вашия уебсайт. Това обаче е минимумът, който ще ви е необходим за локално SEO.
Защо органичното SEO е важно за вашия бизнес?
Органичното SEO има по-малко общо с местоположението и повече с това дали вашият уебсайт е подходящ или не при определени търсения. Когато оптимизирате уебсайт за органично търсене, намерението е уебсайтът да се покаже за определени търсения. Това може да е краткосрочно (рецепта за пица) или въпрос, изговарян при гласово търсене на смартфон. (Коя е най-добрата рецепта за пица?)
За да посочите очевидното за органичното SEO, трябва да използвате конкретни ключови думи в заглавия и абзаци (Не е нужно абзаците да са пълни с ключови думи, но ако публикувате рецепта за кора за пица, хубаво е да използвате думите „кора за пица“ няколко пъти.)
Как местното SEO и органичното SEO си влияят взаимно?
Съществуват определени SEO практики, които помагат както на местното, така и на класирането в органичните резултати. Например, когато заявявате вашата бизнес страница в местни директории за листинг като Google, Bing, Yelp и TripAdvisor, вие също добавяте връзка обратно към вашия уебсайт. Тези данни (име, адрес и телефонен номер на вашия бизнес) помагат на местното SEO, като казват на търсачките къде се намирате. Те създават връзки към вашия уеб сайт, които помагат на вашите органични усилия за SEO, тъй като търсачките вземат предвид броя на препратките, когато класират уебсайтовете в резултатите от търсенето.
Локалното SEO на сайта ви (като например писане на локално фокусирана публикация в блог или актуализиране на страница чрез добавяне на адреса на вашия бизнес) също може да помогне на органичното ви SEO. Търсачките харесват прясно съдържание, така че докато местното SEO помага да изпраща сигнали от местно значение, то също може да помогне за стимулиране на вашите органични SEO усилия. Когато те са направени правилно, както местните, така и органичните усилия за SEO ще помогнат за подобряване на класирането на уебсайта ви, но когато са направени неправилно, и двете могат да имат изключително вреден ефект върху вашите усилия за дигитален маркетинг.
Не забравяйте, че въпреки че SEO е оптимизация за търсачки, тя помага на потребителите да намерят вашия бизнес. Въпреки че искате да сте сигурни, че търсачките знаят какъв е вашият бизнес и уебсайтът ви, важно е да помислите за онези потенциални клиенти, които търсят вашия бизнес. Не просто оптимизирайте, така че Google да знае какво правите. Уверете се, че потребителите могат да намерят цялата информация, която би им била е необходима относно вашия бизнес, като точно местоположение, работно време, услуги или продукти и т.н.