This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Вече сте събрали своя списък с контакти и започвате да изпращате маркетингови имейли. Един от въпросите, които често си задаваме, свързани с имейл маркетинга, е колко често трябва да изпращаме имейли. Въпреки че на пръв поглед този ясен въпрос трябва да има ясен отговор, нещата не седят точно така. Честота на изпращане на имейли към вашите потребите зависи от много фактори. Какви продукти или услуги предлагате, коя е индустрията ви и какви са нейните особености и какви са нуждите и целите на вашия бизнес. Едно нещо е ясно и то е, че не е препоръчително да бомбардирате клиентите със съобщения. Най-честата причина за отписване от абонамент е прекалено големия обем на получени имейли – 69 % от хората казват, че са се отказали от абонамента заради поток от съобщения.
Как да разберете дали изпращате твърде много имейли?
В крайна сметка вашата оптимална честота ще зависи от вашия магазин и абонати, но това е добра отправна точка.
Въпреки че може да успеете да се измъкнете с изпращане на допълнителен седмичен имейл, прекаленото изпращане вече може да ви отведе в спам. И ако все още мислите да направите това, не забравяйте, че получаването на твърде много имейли е причината номер едно, поради която хората се отписват от списъци.
Признаци, които индикират, че изпращате прекалено много имейли:
- Абонатите ви маркират като спам.
- Отписванията ви се увеличават.
- Вашата публика спира да се ангажира с имейлите ви.
- Изпращате имейли, но нищо не се случва.
Как да създадем ефективен имейл?
Трябва да се стремите всеки един от имейлите ви да предоставя стойност на вашите абонати (това е една от основните причини да поддържате имейл маркетингов календар). Независимо дали това е стойност под формата на отстъпка или продажба, съобщение за продукт или интересно съдържание, важно е да има някаква очевидна стойност. Когато демонстрирате ясна стойност и всеки имейл има причина да съществува, увеличавате вероятността да успеете да поддържате списъка си щастлив, ангажиран, абониран и купуващ.
Така че първият и може би най-големият въпрос, който трябва да зададете, не е колко често трябва да изпращате имейли, а колко често можете да изпращате интересни такива. Научете повече за създаването на ефективни имейли тук.
Следвайте лидера
Както във всички други практики в маркетинга, добра стратегия е да следите какво правят другите около вас. Наблюдавайте маркетингови имейли, които намирате за успешни, научете какво прави вашата конкуренция и други в индустрията. Също така проверете тяхната възвръщаемост на инвестицията и помислете дали да се поучите от тях. Вземете най-доброто и създайте свой собствен план.
Сегментирайте списъка си
Сегментирането на вашите клиенти е не само чудесен начин да се избегне прекомерното споделянето, но също така улеснява приспособяването на вашите комуникации към различни етапи от пътя на клиента, различни интереси и история на взаимодействие.
Може да откриете, че различните сегменти предпочитат имейлите на различни честоти. Когато осъзнаете тези индивидуални разлики, не забравяйте да актуализирате маркетинговата си стратегия за електронна поща с честота, която съответства на желания обем на имейли за всеки сегмент.
Анализирайте
Няма по добър учител от опита. Можете да опитвате различни тактики и стратегии, за да установите, коя е най-подходяща за вашия бизнес. Важно е да определите ясни цели, които да ви насочат кои параметри на вашите имейли имат тежест за вашата стратегия и какво трябва да следите. Вашите данни ще ви покажат доста убедително, колко често трябва да изпращате имейли до списъците си с контакти и колко добре се представят вашите кампании за имейл маркетинг.
Осигурете право на избор
Имате възможност да оставите вашите клиенти сами да ви кажат колко често искат да получават съобщения от вас. Представете тази избор, когато нови абонати се регистрират за вашия пощенски списък или направете анкета, за да установите предпочитанията на клиентската си база. Не забравяйте обаче ясно да покажете на аудиторията си как може да променя преференциите си за честота на комуникация.
Оставете жизнения цикъл на клиента да диктува ритъма
Имейлите за жизнения цикъл се управляват от данни и отчитат етапа от пътя на купувача – потенциален клиент, първи купувач, повторен клиент и така нататък – за изпращане на ефективнии и подходящи съобщения в точното време.
Видът на имейла зависи от индивидуалното поведение на клиентите. Какво правят или не правят? Изоставяне на количката, чести покупки, чести посещения, без да купувате нищо, отваряне и щракване върху всички маркетингови материали, абонирани, но неангажирани, закупуване веднъж … Фокусирайте се върху техните действия (или липсата им) и изградете оттам. Решете какво да изпратите, кога да го изпратите и след това го изпратете в точния момент.
Ангажирайте
Каквато и да е целта на вашата кампания, имайте предвид, че тя се опитва да привлече вниманието на вашата аудитория. Покаже на вашите читатели, че говорите с него и имате истинско желание да им помогнете.
Персонализирането е един от начините да демонстрирате желание за лична комуникация.
Персонализираните имейл кампании са доказан начин за увеличаване на процента на отваряне и честотата на кликване и може да има измеримо въздействие върху вашата възвръщаемост на инвестициите и приходите. Основната персонализация на имейла включва тактики като използване на име на абонат в темата, докато по-напредналите тактики могат да включват промяна на съдържанието на имейла въз основа на пола, местоположението или други неща, които знаете за тях.
Други начини да покажете загриженост:
- Изстреляйте „здравей“ имейл веднага щом се абонират: Поздравете най-новите си клиенти и ги запознайте с имейлите си.
- Изпълнете обещанията си: Когато човек се запише за актуализации на продукти, изпратете му тези актуализации. Те очакват да чуят от вас. Не ги подвеждайте.
- Останете актуални: Предоставете ценна информация, от която се нуждае аудиторията.
- Доверието се гради на последователност: Придържайте към график. Ако пропуснете планиран имейл, не се притеснявайте излишно. Просто не позволявайте на един пропуснат краен срок за имейл да се превърне в два, след това в три, след това в четири …
Заключение
За да обобщим, що се отнася до най-добрите практики за това колко често изпращате маркетингови кампании по имейл, трябва да имате предвид няколко неща. Опитайте се да изпращате поне един имейл на седмица. В противен случай пропускате възможности. Не препълвайте пощата на абонатите си с имейли и най-вече се старайте, че предоставяте стойност с имейлите си. Имате нужда от някой, който да изгради вашия имейл маркетинг? DigitalBrand може да ви помогне.