This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Що се отнася до дигиталния маркетинг, е от решаващо значение да се избягват нереалистични очаквания за това колко бързо ще видите резултатите, които искате – помнете, добрите неща отнемат време. В зависимост от това кой метод от вашата маркетингова стратегия разглеждате, ще можете да разберете кога ще започнете да постигате целите си. Някои методи ще отнемат повече време, докато други ще отнемат по-малко.
Формулиране на план
Ще забележите резултати по-рано, ако имате добра стратегия, отколкото ако имате лош подход или изобщо нямате подход. Ясното определяне на вашата цел и имайки предвид къде вашите потенциални клиенти търсят информация е важна част от силната стратегия. Ако продавате софтуер за адвокати и вашият идеален клиент е 45-годишен мъж, който се радва на голф и разходки с лодка, Pinterest няма да бъде първият ви избор за маркетинг.
Ако искате да видите резултати, не го правете. Знаейки, че вашият идеален клиент работи от 8 до 18 часа през делничните дни, това трябва да окаже влияние върху начина, по който планирате актуализациите си. Разбирането на неговите проблеми и разочарования ще ви помогне да решите какво да споделяте. Експериментирането и проследяването на резултатите ще ви позволи да направите плана си с течение на времето.
Управление на социалните мрежи
Продължителността на времето, през което социалните медии дават резултати, се определя от това къде се намирате по отношение на присъствието си в социалните медии. Ако започвате от нулата и създавате нови акаунти, ще трябва да се съсредоточите върху получаването на последователи чрез кампании за осведоменост за марката и ангажираност, защото ще трябва да разширите аудиторията си от нулата. Предполагаме, че достигането до точка, в която имате достатъчно последователи, за да започнете да настоявате за ангажимент, ще отнеме около три месеца.
Ако вече имате присъствие в социалните медии, препоръчваме да си осигурите още 6 месеца, за да започнете да прилагате вашата социална стратегия, като гарантирате, че всички публикации са последователни, за да установят имидж и тон на компанията, които наистина да достигнат до вашата целева аудитория и ще им предостави типа съдържание, с което ще ги ангажира.
Като цяло смятаме, че ще са необходими 6-9 месеца, докато социалните медии започнат да дават реални резултати, така че не се отказвайте, ако само след няколко месеца не виждате никакъв напредък. Може да е обезсърчително да научите, че тези неща отнемат време, но търпението е от съществено значение, ако искате да създадете страница с голям брой последватели, висококачествено съдържание и различен имидж и тон на компанията. Не забравяйте, че създаването на реклама в социалните медии ще ускори развитието и ангажираността на вашата страница, така че ако искате да видите по-бързи резултати, може би си струва да отделите част от маркетинговия си бюджет за социалните мрежи.
Имейл Маркетинг
Имейл маркетингът стана по-усъвършенстван, но отнема повече време заради последните модификации на GDPR. Подобно на социалните медии, ако започвате от нулата и все още нямате пощенски списък, ще трябва да разработите такъв. Това е навременна тема, защото, за да спазите изискванията на GDPR, сега ще трябва да разчитате на хората, които ръчно са се включили в списъка ви с имейли. Не използвайте адресите на хора, които са се свързали с вас по други причини, ако те не са се включили специално за получаване на маркетингови имейли; това е против закона!
Когато става въпрос за увеличаване на вашия пощенски списък, търпението е от решаващо значение отново. Уверете се, че клиентите могат лесно да се регистрират и че съдържанието, което доставяте, е ангажиращо – никой не иска спам! Препоръчваме ви да оставите поне 6 месеца да изградите вашия пощенски списък, преди да започне да изпращате редовни кампании до новите абонати, които сте придобили. Те са са склонни да закупят ваши продукти или да използват вашите услуги, ако умишлено са се включили да получат вашето съдържание и ако предоставяте информация за специални оферти и събития, те вероятно ще отговорят бързо.
Google AdWords
Ако търсите незабавни резултати, Google AdWords е може би най-добрият вариант за вас. Кампанията, която създавате, незабавно ще започне да насочва към демографските данни, които сте посочили за избраните ключови думи, така че може да видите посетители в сайта ви след броени часове. Ще трябва обаче да отделите малко време за опити и грешки, както при всичко друго. Въпреки че кампанията ще започне да работи веднага, тя ще премине през фаза „обучение“, за да гарантира, че разбира как да достигне целевите си демографски данни, като същевременно се възползва максимално от средствата, които сте предоставили. Този етап обикновено продължава няколко дни, но си струва да изчакате, след като наблюдавате увеличаване на честотата на кликване и по-ниска цена на кликване.
Ако не смятате, че извличате максимума от кампанията си, може да се наложи да я промените въз основа на препоръките на Google Ads или по-нататъшно проучване на ключови думи.
Както беше посочено по-рано, може да са необходими някои опити и грешки, преди да намерите кампания, която редовно да дава добри резултати, но трябва да можете да видите определена възвръщаемост в рамките на седмици след стартирането ѝ.
Оптимизация за търсачки (SEO)
SEO е най-дългосрочният план и частта, която ще отнеме най-много време от всички различни методи за дигитален маркетинг, които използвате. Това е така, защото SEO е непрекъснат процес, който гарантира, че уебсайтът Ви е възможно най-добър и надминава конкуренцията Ви. Дори ако промените във вашия уебсайт са към по-добро, отнема известно време на Google, за да ги прегледа. Макар да изглежда, че много време се отделя за SEO без видими резултати, всички тези модификации водят до успех в дългосрочен план. Често изчисляваме, че са необходими 8-9 месеца, за да направим достатъчно подобрения във вашия уебсайт и да дадем на Google достатъчно време, за да ги оцени, така че уебсайтът ви да започне да се установява на силна позиция в класацията. Може да отнеме до една година, преди да стигнете до първата страница.
Добрите неща идват при тези, които чакат, както се казва. Моля, имайте предвид, че ако искате вашето онлайн присъствие да бъде на възможно най-високо ниво, ще трябва да си отделите малко време, за да постигнете желаните резултати.