This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Маркетингът в социалните медии става все по-популярен през последните години, но популярността не винаги е най-добрият показател, на който трябва да се основават бизнес решенията ви. В тази статия ще ви запознаем с най-честите причини за използване на маркетинг в социалните мрежи.
Ето какво трябва да знаете, преди да решите дали да инвестирате в социалните мрежи:
Изграждане на име
Където и да се намира бизнесът ви в ума на потенциалния клиент, социалните медии могат да го направят по-виден. Тези, които никога не са чували за вашата компания, могат да разберат за вас чрез публикация, а тези, които са чували името ви, но не знаят много за вас имат възможност да научат повече за вашите продукти и услуги на платформа, която вече използват.
Една от причините, поради която толкова много бизнеси инвестират в маркетинг в социалните медии, е, че това може да им помогне да постигнат редица цели едновременно. Социалните медии са ефективни канали, но освен това те могат да стимулират и други канали, за да ги направят още по-ефективни.
По-ниски маркетингови разходи и увеличение на продажбитее
Никоя маркетингова дейност не е безплатна, но маркетингът в социалните медии струва много по-малко от традиционните маркетингови методи. Нещо повече, лоялен клиент може да представи бизнеса ви пред нова аудитория и да разшири обхвата ви без никакви разходи.
Днешните потребители предпочитат да купуват от бизнеси, които им харесват и на които имат доверие, а социалните медии могат да бъдат чудесен начин за изграждане на тези положителни асоциации. В резултат на това социалните медии могат да доведат до увеличаване на продажбите – дори ако продажбите не изглеждат пряко свързани с конкретна платформа. Повече от половината от всички бизнеси, които използват социалните медии повече от две години, отчитат увеличение на продажбите.
Уебсайт трафик
Уебсайтът на компанията ви е вашият онлайн дом и почти всички ваши усилия за интернет маркетинг са насочени към привличане на трафик към него. И въпреки че не препоръчваме да използвате техники за приканване на потребителите да закупят вашия продукт или да се възползват от вашите услуги в социалните платформи, все пак трябва да имате и такива постове в акаунта на компанията ви.
Когато се смесват с точното количество съдържание за изграждане на име, тези връзки могат да привлекат квалифициран трафик от хора, които вече харесват и се доверяват на вашия бизнес. Ако искате да сте сигурни, че последователно създавате и публикувате полезно съдържание, което ще се хареса на вашите потребители, опитайте да създадете календар за съдържание на социални медии!
Как можете да разберете дали маркетингът в социалните медии е подходящ за вашия бизнес?
Тъй като социалните медии са толкова гъвкави и могат да помогнат за постигането на широк спектър от бизнес цели, трудно е да си представим сценарий, при който това би било пречка за бизнеса. Това обаче изисква значителна инвестиция на време и ресурси, така че е разумно да изчакате, докато имате достатъчно и двете, преди да се заемете със задачата. Може също да ви помогне да си зададете следните въпроси.
Какви са вашите бизнес цели?
Можете да постигнете много със социалните медии, но определени тактики са по-добри в постигането на някои цели, отколкото други. Свързването с публикации в блог и статии или публикуване на истории за минали успехи може да ви помогне да повишите информираността за вашия бизнес и да установите доверие сред потенциалните клиенти. Ако искате да увеличите лоялността и ангажираността, можете да опитате да организирате конкурс или да поканите вашите последователи да ви изпратят съдържание.
Ако целите ви са чисто финансови, платените реклами със специални отстъпки и промоции вероятно са най-добрият ви залог.Този, който сте определили маркетинговите си цели, ще имате по-добра представа за това как социалните медии се вписват във вашия маркетингов план и колко голяма роля трябва да играят.
Измерими ли са целите ви?
Независимо дали сте маркетолог или собственик на бизнес, винаги трябва да следите колко успешен е всеки ход от вашите маркетингови усилия. А с разширените опции за анализ, налични днес, можете да измервате практически всеки аспект от стратегията си.
Социалните медии могат да ви помогнат да изпълнете целите си, но със сигурност ще знаете само дали сте задали такива, които са конкретни и измерими. След като ги установите, можете да разберете по-добре дали социалните медии могат да играят роля за успеха на вашия бизнес. Ако не, пропуснете го.
Вашите потенциални клиенти използват ли социалните мрежи?
Независимо дали използвате платформи като Facebook, Twitter или Instagram, вашето съдържание има потенциала да достигне до милиони хора наведнъж. По-важното е те да са хора, които биха купили вашите продукти и биха използвали вашите услуги. Шансовете са много добри, че вашите потенциални клиенти в социалните медии, но трябва да разберете кои платформи използват. B2B фирмите, например, може да нямат широка мрежа, която да хвърлят, така че е по-вероятно да генерират интерес чрез публикуване на съдържание в LinkedIn, отколкото чрез публикуване на реклами във Facebook. Междувременно развлекателните компании биха били добре да се рекламират в YouTube, който по-ефективно показва какво предлагат.
За сравнение, местна компания може да възприеме супер целенасочен подход към своята социална стратегия. Например бизнес, базиран във Вашингтон, окръг Колумбия, може да се насочи към потребители на пешеходно разстояние от местоположението им или към потребители в рамките на три часа път с кола, ако предлагат труден за намиране продукт или услуга.
Все още имате колебания?
Вече няма много дебати за важността на маркетинга в социалните медии. Все пак може да имате много въпроси относно това как да продължите да го правите. Кои канали са най-подходящи? Какъв вид съдържание получава най-добрия отговор? И колко трябва да очаквате да инвестирате?
Ако все още не сте убедени дали маркетингът в социалните медии е подходящ за вашия бизнес или пък се чувствате сигурни и сте готови да започнете, не се колебайте да се свържете с нас. Най-сигурният начин да постигнете очакваните резултати е да потърсите помощ от професионалисти. Ние с удоволствие ще ви помогнем да започнете да използвате социалните медии за разрастване на вашия бизнес.