This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Свързването с клиенти чрез добре проектирани, визуално привлекателни материали в социалните медии е по-важно от всякога за собствениците на бизнес в днешно време. Според последните проучвания месечното използване на социалните медии се е увеличило с 21%, което показва, че сега е най-добрият момент да взаимодействате и продавате на аудиторията си онлайн. Въпреки това, поддържането на най-новите тенденции в социалните медии и дизайна, докато управлявате ежедневните операции на процъфтяващ бизнес, може да бъде трудно. Всъщност 90% от създателите вярват, че тенденциите и темите във визуалната култура се развиват по-бързо, отколкото в миналото.
Може да е трудно да решите къде да насочите маркетинговите си усилия, когато форматите на съдържанието и платформите непрекъснато увеличават.
Дори да имате най-подходящата цел или продукт, ако не публикувате там, където са хората, и във форми, които привличат вниманието им, усилията ви ще бъдат напразни. Помислете за платформи и типове съдържание, които е най-вероятно да станат популярни, когато проектирате вашето съдържание и маркетингови планове за тази година. След това оставете останалата част от избора на дизайн сам да си дойде на мястото.
В тази статия ще ви запознаем с видовете материали, които ще са най-интересни за потребителите през 2021 година.
Видеа с кратка продължителност
За всеки малък бизнес видеоклиповете са задължителни. Според Limelight, потребителите са гледали средно около седем часа и 55 минути интернет видеоклипове на седмица през 2020 г., което е с 16% повече от 2019 г. Поради нарастването на платформи като Reels and Stories в Instagram, Facebook, Snapchat, TikTok и други, видео изходът с кратка форма, обхващащ от четири до тридесет секунди, ще продължи да експлодира през 2021 година.
За да предотвратите превъртането на зрителите, използвайте сензорни, емоционални сигнали в първите две секунди на филмите си. Не трябва да е трудно. Помислете за релаксиращ видеоклип, който привлича вниманието. След това добавете текстови наслагвания, за да направите видеоклипа си „четим“. Други графични елементи, като стикери, изрязвания и gifs, също могат да ви помогнат да предадете емоция със скоростта на превъртане в социалните медии.
Предаване наживо и ръчно заснето видео
В резултат на пандемията, всички ние трябваше да открием нови начини за заснемане на съдържание и все повече хора свикват с преносими кадри от момента, заснети на смартфон. По същия начин, стриймингът на живо в социални медии се превърна в убедителен метод за маркетолозите да преодолеят хаоса онлайн чрез човешки обектив – особено когато потокът се популяризира добре преди време.
Използвайте тази тенденция във ваша полза като собственик на малък бизнес, за да създадете съдържание, което взаимодейства с вашата общност без голяма цена. Стойността на съдържанието и ангажираността в реално време трябва да имат предимство пред производствените разходи.
След това, за да удължите живота на материала си, заснемете най-големите части от излъчването си и ги разпространете по-късно на парчета с размер хапка.
Подкастинг
Подкастингът стана напълно популярен, като само в САЩ го слушат над 117 милиона души. Когато става въпрос за контакт с клиенти и популяризиране на тяхната компания като висш орган в определена област или сектор, приказни истории могат да бъдат безценен маркетингов инструмент за малкия бизнес. Те не само са евтини за разработване, но можете да привлечете помощта на гост експерти и лидери на мисли, които могат да популяризират вашата компания в собствените си мрежи чрез социалните медии.
Информационно обогатено съдържание и каруселни публикации
Дните на публикациите с едно изображение отдавна отминаха. Плъзгането през многокадрови въртележки ангажира вашата аудитория, докато богат на информация социален материал помага за обучението на вашите клиенти. Когато представяте свързани снимки, като например изображения на нови елементи от менюто, ревю на продукти или демонстриране на много отзиви на клиенти наведнъж, публикуванията на въртележки са най-успешни. Междувременно статии с големи размери като цитатни графики и инфографики предават завладяваща история за вашата компания по забавен, увлекателен и практичен начин.
Визуални и тематични тенденции в дизайна
Сега, след като знаете какви неща ще трябва да генерирате през 2021 г., нека се съсредоточим върху темите, които вероятно ще се почувстват най-подходящи тази година. Тези прозрения могат да ви помогнат да вземете творчески решения като какви теми да обхванете и как да изберете приемливи изображения.
Цвят за повишаване на настроението
Васили Кандински, плодовит художник и мислител на изкуството, може би го е изразил най-добре, когато е отбелязал: „Цветът е сила, която пряко въздейства върху душата“. Цветът има неочаквано въздействие върху потребителското щастие и 2021 г. ще бъде свързана с приемането на ярки тонове, за да издигнем колективното ни настроение с чувство на радост.
Зона на комфорт
През 2021 г. хората ще се събират, за да купуват продукти, които облекчават напрежението и им помагат да намерят баланс, тъй като грижата за себе си ще остане видна тенденция. Направете го тема на дискусия във вашите акаунти в социалните медии.
Чрез Instagram Stories попитайте клиентите си как са приели грижите за себе си тази седмица и публикувайте някои от най-големите коментари. Помислете за съставянето на ръководство за това как вие, като собственик на малка компания, приемате уелнес от уюта на собствения си дом. Клиентите са по-заинтересовани да чуят личните истории зад местния им бизнес. Вашият бизнес може да покаже как гарантирате, че грижата за себе си е най-важното за вас и вашата общност, като използвате шаблони, вдъхновени от здравословния живот и благосъстоянието.
Глъдка чист въздух
Началото на нова година е идеалният момент за почитане на възстановителните възможности на природата и великолепното открито. Внесете глътка свеж въздух в профилите си в социалните медии. Използвайте продуктова фотография, която показва бизнеса ви в действие навън. Запечатайте обстановка за пикник, ако сте ресторант. По-добре ли е да работите за модна къща или магазин за търговия на дребно? Направете малка фотосесия в гората. Едноличен търговец ли сте? Публикувайте изображения на себе си навън, правейки някои от най-добрите си мисли.
Не забравяйте да споменете инициативи, които насърчават устойчивостта. Денят на Земята е през април и никога не е рано да започнете да мислите за това как вашата компания може да отбележи случая, като популяризира зелени услуги, вътрешни усилия за устойчивост, дейности, ръководени от общността, и обща осведоменост. Независимо дали уреждате устойчива продажба на стоки или просто искате да разпространите думата за това как вашият район може да стане по-„зелен“.