This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Писането на едни и същи имейли и изпращането им до всички абонати вече е отживелица. Ако има едно нещо, което маркетинг специалистите знаят със сигурност, то е че персонализирането на имейлите е ключът към ефективността на имейл кампаниите. Клиентите са уморени от общия маркетинг. Те искат брандовете да им изпращат само съдържание и оферти, които им допадат. Ако не се свържат с имейлите ви, те ще се отпишат и може да загубите тези клиенти завинаги. За да изпращате персонализирани имейли, трябва да имате добър процес на сегментиране на списъка.
Ползите от персонализирането са неоспорими. 74% от търговците казват, че целенасочената персонализация увеличава ангажираността на клиентите. 94% от специалистите по маркетинг казват, че персонализацията е важна част от постигането на техните маркетингови цели по имейл.
Какво е сегментиране?
Сегментирането е процесът на разделяне на списъка с имейл абонати на отделни групи (сегменти) на база даден критерий. Обикновено, сегментирането се използва като тактика за персонализация на маркетингови имейли на база локация, интереси, поведение, история на покупки и други.
Изпращането на едно и също съдържание до всички потребители демонстрира липса на старание и положение усилия. Изразявайки лично отношение към клиентите чрез персонализация, увеличавате шансовете си емайлите ви да бъдат отворени и да задържат вниманието.


Стълбовете на сегментиране
Има 4 основни вида данни, които можете да съберете за вашите клиенти – географски, демографски, поведенчески и психологически. Разделянето на данните в тези дефинирани групи помага за откриването на възможности за създаване на сегменти. Освен това не е нужно да сегментирате за всяка точка от данни, а само тези, които влияят на вашия бизнес или са подходящи за конкретния тип имейл, който изпращате.
Как да сегментираме списъците си?
Въпреки че може да не разполагате с толкова данни за абонатите си, колкото бихте искали, има няколко начина да получите достатъчно информация, за да ги поставите в съответния сегмент. Нека разгледаме един от основните.


Поведение
Следете какви действия извършват потребите ви, когато са на вашия уеб сайт. Това включва – кои линкове цъкат, кои страници посещават, какво добавят в количката, кои продукти разглеждат, къде прекарват повече време и още много други. Тези данни ще ви помогнат персонализирате имейлите си и да успеете да привлечете вниманието на абонатите си.
Ангажираност
Друг начин, по който можете да сегментирате своите имейл списъци, е по начина, по които вашите абонати се ангажират с имейлите. Добра практика за такъв вид стратегия за сегментиране е да ги разделите на две групи. Една с потребители, които се ангажират със съобщенията, които получават и друга група с абонатите, които не се ангажирали със съдържанието от известен период от време. Така можете да създадете ремаркетинг имейл кампания за тези, които не са били активни, а за активните създавате съдържание на база техните предпочитания и поведение.


Предни поръчки
Можете да сегментирате аудиторията си и на база предни поръчки, които са направили. Разделяте абонатите си на групи от хора, които са направили сходни поръчки. В отделен сегмент могат да бъдат поставени и тези абонати, които не са правили поръчки до дадени момент. Това е още един подходящ начин за персонализиране на имейлите.
Локация
Използвайки инструменти за анализи, имате не само списък с имейл адреси, а можете и да определите локацията на вашите абонати. Местоположението е подходящ критерии, по които да се създаде сегмент на аудиторията, защото ви позволява да създадете конкретно съдържание за локацията им. Тази стратегия е особено полезна, ако бизнесът ви има физически магазини.
Има ли значение?
Сегментирането на имейлите е фундаментален компонент от имейл маркетинга. Проучвания сочат, че сегментираните и таргетирани имейл кампании са отговорни за 58% от възвращаемостта на инвестициите на имейл маркетинга. Също така, тази стратегия помага за увеличаването на приходите, като персонализира имейли и ги прави по-успешни. А ефективен ли е изобщо имейл маркетинга? Можете да прочете повече по темата тук.
Знаейки тази информация, нямате повече извинение да изпращате случайни имейли на вашите абонати и да ги затрупвате с множество съобщения. Вдигнете нивото на своя имейл маркетинг по-високо, като сегментирате списъка си с имейли възможно най-добре с малкото данни, с които разполагате. Ще бъдете изненадани от резултата, който ще постигнете.
